Jdi na obsah Jdi na menu
 


kolečka pod kanoe

ze začátku jsou fota originálních koleček , následujou nákresy a mé samodomo výrobky různých konstrukcí .

Výroba koleček tzv. Kolejda   Při výrobě koleček samo domo lze sehnat zadarmo z starého kočárku , nejlepší jsou však plná platová pogumovaná kolečka třeba ze sekačky .Prodávají se také nová kolečka o průměru 15 cm což není moc , ale s cenou 75 kč/ks to není špatná varianta . Hodně vydrží , nejsou težká a guma se z nich nesvlékne při přetížení . Do horšího terénu jsou však lepší větší průměry , které stojí většinou více .  Konstrukčně nejpevnější jsou samozřejmě nerozebíratelná kolečka , pokud v lodi je na ně vhodný prostor , kde nebudou překážet je to super . Já v lodi tolik místa nemám a tak jsem vyrobil několik variant i když poměr náročnost konstrukce a ušetřeného místa po složení není moc přívětivá ( po rozložení , ale stále pohromadě všechny součásti v max. rozměrech se mění jen výška zhruba na polovinu podle šíře a průměru koleček ) . Smysl to tudíž má až při velkém průměru kol . Řešení by mohlo být uložení na různá místa v lodi . Sklopná mají velkou výhodu , že po sklopení vše drží pospolu , ale sklopný systém je vaklavější a náchylnější k poškození . Rozebíratelná kolejda jsou pevnější , ale musejí se po rozebrání na díly uložit někam do obalu , nebo  vymyslet složitější systém složení na plocho aby zabírala prostor obdobný sklopným kolečkám . Každopádně si je třeba dobře rozmyslet jestli se vyplatí v lodi kolejda vozit páč se váha skládacích koleček v pevném provedení pohybuje okolo 3 kg a to už dokáže znepříjemnit manipulaci s lodí bez nich .

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář