Jdi na obsah Jdi na menu
 


Každá sranda něco stojí

26. 1. 2011
 Množí se mi dotazy, kolik by stála výroba Kursku a jeho vytunění. Především chci zdůraznit, že většina lidí nepotřebuje zkracovat standardní plastový Canoah , páč nejezdí tak úzké toky jako je Hamerák, kde by kratší rozměr využila. Respektive o zkracování začněte uvažovat teprve,  až vám opravdu nebude klasický Canoah vyhovovat svojí délkou a točivostí. A to už budete jezdit opravdový prásky obtížnosti slabší WW III.

  Původní Canoah je sám o sobě dost obratný a jinou loď nemá moc smysl zkracovat, protože na špicích není dostatečný výtlak, aby se na tom dalo inteligentně jezdit i v sedě . Zkrácením sice zvýšíte obratnost, ale vznikají i horší vlastnosti v podobě menší rychlosti a vratkosti v sedě . Pokud vám stačí ježdění do ww2 a jezdíte opravdu úzké potoky , tak je ještě možnost zkrácení Samby na Sambítko 3,5 m . Je to sice kousavější než Canoah , ale rychlost zůstává moc pěkná . Její tvar však neumožňuje jezdit toky ww3 .

Pokud jsem vás ještě neodradil, tak přidám nějakou statistiku v číslech. Abyste mohli zkrátit plastovku , tak potřebujete k tomu vhodný model. Zapomeňte na Vydru ta je moc úzká a nenosná hlavně ve špicích. Tukan od Maku je sice na špicích zaoblenější, ale je to stále málo a navíc je nízký. Klasická americká otevřena sice po zkrácení vypadá pěkně, ale stabilita oproti Kursku, který je vyráběn z Canoahu Turisma silně pokulhává.

Takže pořídit Canoah , ale upřímně kdo si koupí novej a přeřízne ho vejpůl? Zbývá tudíž sehnat něco jetýho až poškozenýho, aby to bylo co nejlacinější. Z výprodeje půjčoven vychází nejlevněji Canoah od Bisportu , kde opravovaný stojí od 6000 kč .

Pak přichází rozměření a odvážná pasáž s rozbrusem . Špice je poté nutno svařit, což dělám max. pro velký kamarády a navíc jen přes zimu. Nedovedu si představit, za kolik by se mi to rentovalo vyrábět pro peníze.  Nechat si to udělat u odborníků by byla finanční sebevražda, páč ceny 2000 kč za zavaření praskliny dlouhé 20 cm nejsou pro takovéto operace únosné. Nezbývá tudíž než si pořídit kvalitní horkovzdušku ( mám dobré zkušenosti se Steinel ) s plynulou regulací teploty a nástavci na svařování. Ta moje stála 3500, ale dělají se už i drobet levnější. Materiál na svařování je zadarmo ze zbytků z výroby lodí a stačí si ho jen nejlépe na pákových nůžkách nastříhat na tenké pruty.

Naučit se svařovat je pro zručného kutila hračka, případně nějaké rady dám či rád předvedu.

Vzniká svařenec, který je třeba vytunit . Napíšu postup a materiál jaký se mi osvědčil, ale jde si vše vyrobit různým způsobem a z různých materiálů.  Jako první se vyrobí sedák na klečení nejlépe z originál pěny používané do lodí. Ta sice nenasákne vodu, pěkně se s ní pracuje a hodně vydrží, ale je drahá. Při koupi celé desky (2x1m) vychází cena okolo 20 kč za 1 litr. Takové sezení přijde podle provedení na cca 500 kč . Dále se zakoupí pěnové dlaždičské chrániče na kolena a vlepí voděodolným Chemoprenem do lodi (cca 200 kč) . Nějakým způsobem je dobré přikurtovat nohy, buď kolena na běžné ježdění, nebo pro eskymování stehna. Ideální je zakoupit starý snowboard za cca 500 kč a použít z něj vázání.

Jde to vyřešit i popruhy s rychloupínacími sponami, to je o něco levnější. Dále vaky na zakázku cca 700 kč kus, nebo o něco levněji příležitostná koupě standardních vaků do OC od HG sportu za cca 500 kč za kus.  Aku čerpadlo je skoro nutnost stojí cca 1000 kč . Hladinový spínač do něj nebo plovák 100 – 300 kč . Nějaká karimatka pod nohy se snad najde, nebo koupí za 200 kč . Vaky se vevážou kvalitním lanem a vůbec bude potřeba nějakého vázání. Třeba popruhy se sponami za cca 200 kč. Případně ještě na špici přidělat jednoduchý vlnolam.Nečekejte po vytunění nějakou lehkou lodičku, mě se moc nedaří dostat pod 40 kg a tak je vhodné vyrobit kolejda . Samodomo 150 kč .

Pro zajímavost přidávám rozpis o kolik ztěžkla Kmocháčkova vytuněná loď

Komplet klecení i sedacka 5kg
 
 
Curadlo 1,2
 
 
Sprajda 2,5
 
Kolejda 1,5
 
Vak  tak necelý kilo
Barel 1,3
 
A na penu vychází 2-3 kila

 

Kalkulace bez práce
min 18 hod
loď
6000
sezení
500
dlaždičské nákolenky
200
kurty
500
vaky
1400
čerpadlo

1000

karimatka
200
vázaní na vaky a kolejdu
200
kolejda

150

celkem cca:                                    10000

 

 

Náhledy fotografií ze složky moje projekty

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář