Jdi na obsah Jdi na menu
 


Hamerák 2008

11. 9. 2008

Týden před začátkem závodu jsem si udělal procházku a po zjištění změn v nástupu pod výpust Ratmírovského potoka jsem oslovil ředitele závodu o info . Odpověď od Ešuse:

Informovali jsme o tom podchodu v článku z července na Hydromagazínu , a pak jsem poslal upozornění na raft, kanoe , hydro a na
kajakáře. Zároveň jsem to rozeslal po oddílech ČSK DV jako info. Zkusím to ještě propašovat do propozic. Ty stromy samozřejmě vyndáme. Ten dub vytáhli na mojí žádost pracovníci povodí Nežárky , protože svými rozměry přesahoval
naše možnosti. Kromě toho ještě pod Dvorečkem vyndali velký smrk a taky spadlý balík slámy .
Jinak sestup z hráze bude zadrátován, a na hrázi budou směrovky k nástupu na vodu. U těch schodů budou ještě na bocích lana na přdržování. Přiznám se ,že článeček se nám zasekl na fotkách a na různých jiných pracích. Schody jsme zakotvili do země, a udělali bytelně. Zkusmo jsme je sešli, a pak jsme je nazvali nultou kaskádou.
Informace o nástupu na vodu budou jak při výkladu tratě, tak to budou vysvětlovat pořadatelé na hrázi

 Stavbě schodů předcházelo jednání na Rybářství Kardašova Řečice v lednu s
panem ing. Zajícem , potom další jednání přímo na hrázi rybníka v červnu,
kde pan ing. Štercl přišel s tou ideou podchodu hráze, pak náš stavař ing.
Jašek Kopřiva vypracoval projekt schodů, který rybáři odsouhlasili. Následně
jsme jednali s majiteli přilehlých pozemků ( ing. Bouček a obec Blažejov), a
pak vyhlásili oddílovou brigádu v srpnu na Hameráku. Na schodech pracovalo
celkem 10 lidí o víkendu. Vlastně jsme byli rozdělení na dvě party, jedna v
Blažejově na návsi od rána dávala schody dohromady včetně nátěru, pak je
rozebrala a druhá mezi tím upravovala terén, srovnala podloží, připravila
kotvy. Odpoledne se přivezly očíslované díly schodů a na místě sesadily
dohromady. Večer se část lidí vrátila do Prahy a druhá část sklidila binec
jak u schodů tak i na návsi a ožrala se v místní hospodě ( už podruhé ,
protože v pátek jsme se tam namazali taky). Celou stavbu nám výrazně umožnil
pan starosta obce Petr Tóth, protože nám pro spaní půjčil místnost na
radnici.
Celkové náklady na stavbu schodů od materiálu až po náklady na benzín do aut
se vyšplhaly na 12000 Kč.
Ale myslím si , že tohle až na pár výjimek moc lidí zajímat nebude, a nebo
to spíš budou brát jako prosazování oddílu . Prostě jednou jsem pořadatelé
závodu, tak se staráme , aby k něčemu vypadal. Aby to pro lidi byla pohoda,
aby se svezli a aby tomu místní spíš fandili a neprudili. Proto vlastně
vznikla třeba i ta doprava, proto jsem navrhli místní hospodské z Blažejova
, aby ve Dvorečku si otevřela stánek atd. Čím víc místních lidí na tom bude
profitovat, tim míň problémů s místními tam bude.
Jinak celý závod počínaje prvním vyjednáváním se začíná připravovat vlastně
už v březnu, kdy se sejde hlavní , osmičlenný tým Hameráku ( vedoucí
jednotlivých sekcí - stavba tratě, rozhodčí, finance, doprava, občerstvení,
záchrana a logistika a já). Scházíme se jednou za měsíc v loděnici od dubna,
a tady se celý Hamerák od plánu až po propozice připravuje a příprava
kontroluje. Když jsem Hamerák od Kotvy přebíral, tak jsem se rozhodl, že se
musí vést jako firma. Tudíž že nemůžu každou věc zařizovat. Proto jsem si
vybral 7 spolupracovníků, kteří jsou odpovědni za svoje týmy a s nimi řeší
svoje problémy. To , co nejsou schopni řešit v týmu , to se řeší ve
spolupráci s ostatními vedoucími.
Celkem na závod je potřeba mít zhruba 90 lidí ( nejvíc je rozhodčích ,
protože díky charakteru Hameráku musíš mít na bráně dva lidi ).
A pak vypukne Hamerák a ředitel se náhle stane jen figurkou na ozdobu bez
možnosti už cokoliv ovlivnit. Jen se koukáš , jak ostatní makají a čekáš ,
jestli něco někde nebude třeba hasit.
A večer si spokojeně odechneš, a jdeš řešit chyby rozhodčích (dvojí zápis
atd), pak jsi u tomboly,a večer si dáš pivo .
Jo, a kromě toho otvíráš a zavíráš vodu.

Zprávy ze soboty : Teklo asi nejvíc vody co pamatuji a zároveň jezdilo asi nejmíň vodáků co pamatuji .Obvyklý nával okolo poledne se nekonal , ale jezdilo se až do pozdního odpoledne . Závodníci i splouvači si hodně pochvalovali . Na návštěvnosti , ale i na prázdnu pod výpustní trubkou se asi projevilo náhlé zhoršení počasí posledních dnů .Já si zaplaval ve čtyřce , házelo mě to hodně vlevo na rozhraní padlého magneťáku a proudu jsem se cvaknul . Při rozplavbě jsem si drobet zadnicí odzkoušel kamení na dně a pak se samozachránil a stoupl si , když v tom na mě křičí sličná záchranářka " nestoupej si já tě vytáhnu " tak jsem si zase sednul a svezl se k ní . Objetavě po mě skočila a já si poprvé vyzkoušel nechat se zachránit což bylo velmi zajímavé .V neděli bylo podstatně méně vody a po probuzení z náročné noci se to vyrojilo na vodě hromadně .Plaváčků bylo požehnaně a některé dlohotrvající rozplavby s kajakem na zádech celou kaskádou byly opravdu děsivé .

Další foto a videa  najdete  na http://picasaweb.google.com/zralok75  a  na http://picasaweb.google.com/zralok08

http://kmochacek.rajce.idnes.cz

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář